Thanks sebab tekan ini.. :))

May 17, 2011

Berdiri di ATAS KAKI SENDIRI


assalamualaikum..
da lame x update blog..mcm biase la ayat aku, xde cite nk cite...da seminggu jugak kot aku kje..mcm mane??..ok2 je kot..pening2 la jugak..x sbar je nk tuggu kul 1 n kul 5.30pm....then,start kul 9pm aku da mengadap TV, tengok CSI smpai kul 12..huhuh..
.................
tajuk n3 aku tulis sbb...emm... alhamdulillah aku syukur sgt2 selama ni apa yg aku nk dpat..aku cari kje sndri, tanpa ade org adjust kan..n keje tu pn xla truk mane pun, and soon...my "baby" akan kuar..hehe..
nak tau ape my "baby" tu..nnti aku show off kan....aku bangge dgn apa yg aku ada..sbb sumenye aku usahakan sndri, dari kecik aku pegang prinsip, JANGAN MENGHARAPKAN ORG LAIN...http://www.emocutez.com

itulah kata2 yg slalu mak btau kteorang adk bradik..mak pn dpatkan ape yg die nak atas usahakan die sndiri..dan jgn sesekali lupe, usaha tu pun atas pertolongan ALLAH, kalau idak mane mau dapat...
.
kalau boleh x nk jd mcm nobita, yg selalu harapkan doremon...heheh


inspirasi aku yg t'dekat skrg ialah my best fren LIYANA..

Liyana adlah slah sorang kwn aku yg x smbung belaja..ape yg bgus tentang liyana ialah lpas abis spm smpai skrang...die sentiasa kerja..xpernah langsung die wat perniagaan tanam anggur , mule2 die keje 7E..even penat, tp die still leh go on..smpai 3 thun die kje..last position die as assistant manager, kalau x slap aku ...

then, one day ade sorg bos ni offer die kje kt company die..die pk byk kali utk keje ni, lastly, die amik gk job tu..now da 5 bulan die kje as marketing coordinator..waktu bekerja ofis hour, sbtu ahad cuti...mase mule2 aku msuk kje ni, aku byk tanye mcm mne die go on dgn keje2 die..bak kata die "aku da la x msuk u (smbung blaja) so, byk benda aku kena belajar...tp siyes aku kagum dgn die..http://www.emocutez.comdie sllu rse rndah diri, tp acctually...die bgus kot..die bersemangat kental..die ade kereta, moto..hp yg canggih, n lptop..satu demi satu die kmpul aset die....huhu..ye ar org asyik keje kan..
http://www.emocutez.com
aku nak jd mcm die...sentiasa berusaha...hasil yg kita dpat menggunakan usaha kite sendiri, memang lagi nikmat..dari sehari aku cube m'perbaiki diri, nk kumpul duit byk2..beli sume yg aku nak..boleh x mcm tu??..msih m'cuba utk jd wanita solehah,http://www.emocutez.com aku mungkin x baik sgt, tp aku akan cuba jd yg terbaik..

tp sebenarnye, stiap kejayaan sesorang tu msti ade org yg tlong..mksud aku org skeliling, ...

No comments:

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Kesayangan Kisahati ^---^

Kesayangan Kisahati ^---^