Thanks sebab tekan ini.. :))

October 14, 2011

blogger mak-mak lagi best.....toing2...

assalamualaikum..

asal jumaat je laju je aku nk post new entry...ntah knp, ari jumaat byk idea plak dtg..hahha...(byk la sangat)..

sesiapa yg belum jadi mak2, ibu2, mama, umi...and yg seangkatan dengannye, jgn marah ye tajuk entry sy tu...huuh...sesape nak tau...aku memang selalu blogwalking blog mak-mak ....kalau da mak2 tu msti la orang yg da ade anak n perempuan kan???..hahah..

sebab apa eh???...ntah la..mane boleh entah la...msti ade sebab kn..
bg aku la...ni blog aku kan?? so, suke ati aku la nk bg pendapat...hhuhu...

blog mak2 ni lebih realiti ..maksudnye..ape dorang cakap byk kebenarannya dan hakikat dan melalui pengalaman dorang sendiri..byk plak dan die....aku xtau la korang fhm ke x aku ckp ni...

sedikit sebanyak, dapat lah ilmu rumahtangga yg fresh dr dorang ni...ye la, org bujang mcm aku ni, byk dgr cite orang, "kwn kpd kwn aku cite", and mcm2 la..sume dgr dr orang atas orang.....
ok , ayat aku makin susah nak faham..tp bile mak2 ni dorang cite, pengalaman dorg sendiri, and cara penyelesaian dorang sendiri....

tp yg pasti aku memang suke la singgah blog mak2 orang ni...bahasa yg digunakan pun sopan, senang nak faham, xde la perkataan2 macam ni....."itew", "napew", "cucah nak bagi owang paham te", "cowi"...and so on la...terbelit lidah aku nk sebut....and yg paling utama...kegedikan dorang masih di paras minima...bg aku semua pmpuan tu gedik, tp ada tahap2 die la...macam blog mak2 ni ayat2 dorang tu xdelah t'gedik2 yg bleh membuatkan pembaca mcm aku ni menyampah...."mencik2"...hahahaha

and yg paling best aku rase...sesi luahan perasaan mak2 ni kat husband dorang....sweet je,heheh....untung la da kawin ye..

and x lupe jugak tips2 memasak yg simple2 turut ada dalam blog2 dorang ni....walaupun xbuat, tp terbukak la sikit minda aku ni ...

inilah mak-mak zaman sekarang, mane yg keje, still g keje, kemas uma, masak, basuh baju family...yg x keje tu, memang syok la..tp yg penting, keje x keje....tangan tu tetap je rajin taip blog....hheheh..

mane lagi ok, mak2 dok depan PC taip blog atau, mak2 yg dok depan pintu sambil "bukak tingkap" dengan mak2 orang sebelah????









*mak sy xde blog pun, xpela "bakal ibu" pun boleh...ahaks" :p



No comments:

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Kesayangan Kisahati ^---^

Kesayangan Kisahati ^---^