Thanks sebab tekan ini.. :))

October 4, 2011

Siapa kata orang CINA x MAKAN BELACAN??

pic tu pecah ke kabur ek??..hihih..google je nih..



testing2...wan, tu, tri....hahahha..

saje gedik..lame jugak x update rasenye..well..kt ofis xleh update blog..blogwalking je boleh...ape ke pelik betul internet kt ofis tu..errr..

thanks abg khalis..entry2 abg khalis dpt mengatasi kebosanan sy kt ofis...huhuhu..

lately, rase heppy jer...syukur3....alhamdulillah...hidup ni dijalani dengan indah dan tenang jer....
kadang2 aku rase aku makan gaji buta...kadang2 je la..hihih...x banyak keje kot sekarang ni...berjalan2 jap time keje (xla sampai keluar) then bukak blog orang...itu la rutin harian aku ni...heaven gile siiot...

ditambah dengan ade "balaks" boleh tahan ensem kt ofis, hari2 yg dilalui terasa bahagia je...ahaks..hahahhah...sorry2, agak poyo sikit hahahaha.....ok2 masuk cite sebenar..

tadi my boss ajak kiteorang lunch same...usually kalau bos ajak kuar makan same...mestilah die yg belanja kan??....aku da agak da..hihih..then kiteorang pun pergilah ber4 orang je....yang lain da kuar dlu...so 4 org je la....2 pasangan, ye la 2 laki 2 perempuan ...2 pasangan la tu kan..1 couple chinese and 1 couple malay (kami la tu) walaupun hakikatnye bukanlah berpasangan sebenar...officemate je kot.....haishh..susah pulak nak faham ayat aku ni..hiihih..

x kisah la papepun...then, my boss pun drive ler sampai ke JJ Kepong,ofis aku kan kt selayang je..so dekat je sebenarnye...JJ kepong....sampai JJ tu die tanye kiteorang "nak makan ape?. "....and dah depan mata ade JOHNY (betul ke eja ni) aku pun suggest la kt Johny ni pun ok jugak...so, lunch ler kiteorang kt situ...tapi kiteorang xde la order "stim"bot tu..hohoh..

utk pengetahuan korang..this is my second time makan kt Johny ni...and kedua2 nya orang yang belanja...harapkan aku nak masuk sendiri, ntah bile la agaknya....harga die xlah mahal sangat..cume...ntah ler..

then, lepas tengok menu book tu, order la nak makan ape...aku order bihun tomyam + chocolate milk shake + coffee icecream..nyum2..

yg aku nak citenye..kt Johny ni dorang pun menyedikan sambal belacan tau kt atas meja tu..aku ingatkan aku n Edi (dak tu) je la nak makan sambal belacan tu...tup2 terkejut plak aku my boss and sorang officemate cina aku tu die cicah timun dgn sambal belacan..huhhh..dalam hati aku da berkata2 dah...tau gak dorang makan belacan...siap mintak tambah lagi tuh...huishh..fes time kot aku tengok chinese makan belacan...selera malaysia betul la dorang ni...

dari pagi aku x makan, and lunch ade orang belanja..rezeki2...kihkihkih...disebabkan makan dengan bos, jadi....agak malu la plak nk snap2 picture kan...so..tiadalah bukti yg sahih yg aku nak tnjukkan...sume bukti da jadi darah aku da sekarang ni..hahahhah

so...pic aku google je la yer...huhuhu


ni ler tempat letak belacan tu...


mihun tomyam kegemaran aku..kalau g mane2, kalau da xtau sgt nak order ape..mihun tomyam ni je ler order...

terliur plak tengok ice cream tengah malam2 mcm ni...hishh..time puase jgn tengok..huhuh

kite kan hidup berbilang kaum....jadinye berbilang jenis jugaklah makanan yang ade...x pelik kalau cina makan belacan atau feveret durian...and x pelik kalau breakfast x sah kalau xde roti canai..and x heran jugaklah..feveret aku Yong Tau Fu..as long as makanan tu halal and leh masuk kt tekak kite ni..telan je la apa2 pun..

x gitu ye???....(tibe2 patriotik plak)









"bile la tarikh PRU-13 ni nak kuar? "

No comments:

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Kesayangan Kisahati ^---^

Kesayangan Kisahati ^---^