Thanks sebab tekan ini.. :))

November 17, 2011

JODOH x kenal usia

dah 2 hari ini, paper metro membuat tajuk utama mengenai kisah ini..












sumber : METRO ONLINE 17/11/2011



mereka selamat diijabkabulkan pada 11.11.11 ari tu......aku rse lebih senang korang baca terus, tp aku nk cite gak kt sni. semalam aku ingatkan dorang ni, suka sama suka, means bercinta sebelum kahwin..



but actually, kakak ni baru kenal and tengok husband die time akad nikah tu....wow!!!!!!! sangat terkejut u.......mcm ni pun ade ye?????.. segalanya parents die yg aturkan...kakak ni pun cantik bagi aku.......di ok je :)



masih relevan ke jodoh ditentukan oleh parents di masa sekarang ni??? kononnye zaman da maju,....semua orang boleh berlakon, walaupun mengatakan die xde bakat...... :p



depan parents sumenye leh jadi baik, sopan santun..hormat orang tua bagai...tp belakang??? ALLAH je tau...



aku pna ckap kt mak aku , " kalau nk ina kawin cepat, mak cari je la calon....ina malas ar cari2 ni"......hahahha.....



tp mak aku ckp ... "xnak mak, nnti kalau pape hal jadi lepas kahwin nnti, kau salahkan mak pulak nnti"..............lorrhh!! mcm tu plak...



ade org :



- nk kwin cepat, utk mengelakkan maksiat..



- nk kumpul aset2 dulu baru pk kwin, nnti kalau ko kena tinggal dgn laki.....xla haru.. :p



- ingat senang ke kawin ni...mcm2 kena pk, duit itu, duit ini...baik enjoy habis dlu, baru kawin..



and the last but not least,



- ade org yg mmg da "gatal" nk kawin....fitrah manusia, katanya.... :p



**********************



yg da kwin tu, anda terlepas dri fikir semua di atas.. :)) may Allah bless our relation ...insyaAllah..



ceramah cinta2 time kt poli dulu slalu ckp :



msg, telefon, ym , fb tu sume xleh caye....sbb kite leh fikir dlu ape nak ckp or msg...nk tau lebih realiti, n hakiki bile kite da hdup serumah n bersama 24 jam dgn die, baru lah tau siapa die sebenarnye.....jgn la ckp, try serumah dulu sebelum kwin....mmg idak la jawapannye.. adoi...



satu je......jadilah baik dlu, sebelum nk dapatkan jodoh yg baik...insyaAllah

No comments:

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Kesayangan Kisahati ^---^

Kesayangan Kisahati ^---^