Thanks sebab tekan ini.. :))

December 21, 2011

HIKING FRASER HILL......AWESOME!!

assalamualaikum...


baru sekrang ade kesempatan dgn tenang nk cite pasal aku pergi hiking kt bukit fraser last weekend 17/12 & 18/12 ari tu...

ekceli...ini adalah aktiviti company tmpat aku praktikal dlu...DMG HOLDINGS SDN BHD.. dorang mmg slalu la g hiking2 ni....tp time tgk pic2 dorang seblum ni...a
ku xla feel sgt nk g...huuhh
ini pun kebetulan ari tu lunch dgn
k.nor..die ajak la aku g hiking skli..memandangkan weekend aku mmg slalu free..so..aku pn join dorang...jumpe la dgn bro2 n sis2 time ofis lame.. huhu

mule2 k.nor ckp balik hari....so aku pun ok la..sehari je pn...then dah mlm tu die ckp camping kt sne...pk pnye pk...aku pn ok je la...ye la...nak gk merasa hiking2 ni...

then...kteorang hiking kt sini :


ok...aku mmg fes time g bukit fraser ni...huhuu....sbb skrg musim hujan kot...cuaca kt atas ni...sgt sejuk okeh...kalau dah biase kena pnas mcm aku ni....cuaca sjuk mcm ni...mmg sgt lah terasa...tu yg asik nk kencing je....adoi.!!!

untuk smpai puncak aku x bpe ingat la bape jam ...tp yg psti, bg aku yg fes time ni...mmg terasa lame sgt berjalan kaki tu.....hehhehe....at first, aku risau aku akan mnyusahkan org...ye la, time g ni aku dah la period, mne tau...kang skit perut xleh tahan...dah menyusahkan orang....

aku xnak mnyusahkan org...pg2 tu mmang aku skit perut...aku x breakfes...aku x befkfes pn sbb xnak skit prut sebenarnye..hehhe...tp syukurlah skit prut tu msih leh tahan lg....huhhu..

jalan nak naik ke bukit fraser ni sgtlah brliku-liku....pning siot...*org fes time g mmg ckp mcmni :p .........

ni before g...kt umah k.nor


ok...pic kabur...ni lah staf2 DMG yg join..yg bju kuning belah kanan ni die guide kteorg utk hiking..


ni before nak naik.....

beg dorang sume besar2....beg mmg utk hiking...aku??? aku pkai beg skolah je kot...hhehehe..
track die mmg mncabar...xtau la aku sbb aku fes time ke ape...tp mmg mengji kesabaran aku.....tnah berselut....dgn sejuknye....hujan bagai.....pergghh....smbil jalan, smbil terasa menyesal join..hehhehe

seblum smpai puncak aku x mnum air pn .....and x duduk ...sbb bg aku...kalau penat, jgn mnum n dduk...nnti kepenatan tu bertmbah...so, aku tahan je la dahaga....hehehhe


ini antara part yg mmg aku rse down..... :)

kt part atas ni....mmg aku rse down ...tp bile tgk balik pic ni....bes kot sbnarnye...uhuuh..
2 puncak kteorang pergi......aku sgt teruja kot bile da smpai puncak tu....evnthough...sgt sejuk + hujan....

lps da smpai puncak tu..kteorang pn trun la ke camp site...camp site 3/4 dr puncak....time tu dlm kul 6 lebih dah...then, brsihkan bdn kt sungai yg cinonet kt situ....xmndi pn...just buang lumpur kt bju je...air die mcm ais batu kot...kalau ikutkn xnk touch pn air tu..tp pk bdan da mcm pergi swah...terpkse la jugak...

lps bersihkn bdn..msuk khemah tukar bju....khemah kteorng ekceli utk 2 org...tp kteorang sumbatkan kpd 5 org...gile x.....mmg mcm sardin....time ni hujan x henti smpai ke pagi.....

time mlm ni la aku rse sgt down.....fes, sbb dlm khemah tu 5 org..tu pn pnjam khemah abg mirul.....5 org dwasa oke...sejuk xyah ckp lah....gile sjuk, and pling best skli...air msuk khemah..bile dah msuk khemah ni, kteorg mmg x kuar2 dah..dlm khemah pn da m'ggil..apetah lgi kt luar....mmg peluk tubuh je dlm khemah...

time ni la smbang2, ..nk pnaskan badan.....malam terasa panjang okeh...skli tgk jam, eh baru kul 8pm, ...siyes, aku mmg xleh tdo mlm ni...ni bukn fes time aku tdo dlm khemah..

tp ini fes time aku mmg xleh tdo...da puas mcm2 gya tdo dah aku wt...tp still xleh tdo...kjap dduk, kjap baring....mnghitung mase bile la nk pagi...aku xleh cite byk sgt dlm khemah ni...sbb byk rhsie...bia kmi b'5 jer tau...hehheh...tp inilah pengalaman "malam pertama kt dlm khemah"..hahahhaha

baju aku time ni mmg boleh perah wehh.....haishh...tp redha je la..huhu..
at last....pgi jugak akhirnye....sume kt situ ckp....."mlam tadi lame sgt".....so, bukn aku sorg je pk mlam td lame...

pstu kemas2...pulanglah kami.....thanks k.nor n k.ina ajak sy....lain kli ajak la lg......hehhe..
bak kate k.nor time2 ni la leh cuci mate....hehehhe....byk org kte jmpe...huhu..smbil2 tu...boleh la..............ape2 je la... :p

well!!! cuci mate kah aku????....bia aku n k.nor yg tau....tp mmg aku hve fun sgt kt sni..hehe...
tu yg smpai ari ni asik teringat je kisah malam tu...hahahhahahha...siot!!

mule2 aku pk...ini adalah pertama n terakhir....konon je la...tp ekceli.......aku nak hiking lg...huhu...sgt besh okeh....huhu.....

dan bermulala......rse rindu...................................uwaaaa!!
ok..tgk ler pic yg aku take dr dorang..uhuhu..








disini cintaku berputik???...ntah la....







baju hitam ni...abg Fiq...BF k.nor okeh....



dalam khemah












yg mcm gua ni, semulajadi tau..... :))



rindu nak pergi lagi...........


No comments:

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Kesayangan Kisahati ^---^

Kesayangan Kisahati ^---^