Thanks sebab tekan ini.. :))

December 5, 2011

Make up la walaupun sikit!!

Assalamualaikum..

selamat pagi isnin..

setiap wanita itu dilahirkan cantik, ....x elok kalau kte ckp kite x cntik...sbb ibarat kte mngutuk ciptaan Allah..jdinye, anda bangge la diri sndiri bahawa anda cntik....ckp kt diri sndiri sudah ...!! huhuhu..

ari ni tetibe nk ckp pasal make up plak...sejak msuk blaja dlu, smpai la skrg...make up seblum kuar mane2 merupakan "perkara sunat" , sunat bukan wjib tau....
bg aku....alasannnye??...supaya aku lebih bersemangat sikit ...heheh..

pengalaman aku....dulu mse time "nangis2" dulu, bile bgn pgi, mata bengkak...n rse mlu g kelas mata mcm kna tmbuk, so aku pn make up la tebal2..and honestly...ianya mcm terapi bagi aku...kesedihan tu hilang "sedikit" n rse bersemangat.. :) and aku gune "terapi" mcm tu sehingga skrg.. :p

bg aku...aku rse lebih bersemangat sikit bile tgk muke tu comel je kt cermin..hahahha...xpela aku nk prasan sndiri.. :p

baru rse confident nk jmpe orang....org pn teringin nk snyum tgk muke kte bermake up tu...xla, muke mcm bru bgn tdo je..hihihi

yg pling pnting bg aku antara sume alat solek ialah...."lipstick@gincu"...ntah knp aku rse gincu pling pnting eventhough x pakai bedak...huuh..

kdg2 rse lain, bile kuar...bbir kering je...so, at least tenyeh la sikit lip balm ke,..nk cun lg...pkai je lipstick merah tu...hahaha.. .nnti org ingt badut plak, merah nawww!! :p

aku ske tgk org make up....tbal x tebal itu masalah dorang la..yg psti, suke tgk girl make up....
warna wrni u muke!!


kalau pkai eye liner, bg pndapat aku...better pkai yg liquid pnye..sbb mudah ditanggalkan, nk amik air wuduk pn xla ssh nk tonyoh2 mata tu...huhuhu...lg advance kalau pkai eye liner berwarna...sbb hitam, da terlalu biase org tgk.. :))


so far..aku lbih selesa pakai blusher elianto ni...ikut keselaan kulit anda.. :))


kesayangan aku.. :))

lip ice aku semalam "terendam"....habis rosak..ceitt!!!



*bile da make up bagai ni, ade je la mata lelaki nk jeling, usha!!!...tp kalau x make up , muke mcm bgn tdo pn..ttp ade lelaki usha........ :p
bukan salah kte make up, bukan salah lelaki pndang..krn ianya fitrah manusia..boleh ckp mcm ni???
*_*

No comments:

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Kesayangan Kisahati ^---^

Kesayangan Kisahati ^---^