Thanks sebab tekan ini.. :))

February 2, 2012

Apa itu Luh Mahfuz????

hemmm...

malu sebenarnye nk buat entry ni....tp sebab rase nak sampaikan ilmu bg insan2 yg xtau mcm aku, maka aku share la jugak..

aku rase aku ade belajar pasal maksud Luh Mahfuz ni...tp disebabkan tahap ingatan aku yg lemah ni, jadinye...comfirm sgt aku lupe ilmu yg telah diajarkan tu.....shame on me..!!

aku teringat perkataan ni beberapa minggu lalu rasenye..time msg2 dgn encik b, die ade bercakap psal ni...xperlu la kot aku nak cite pe kteorg msg psal "Luh Mahfuz" ni....huhhuh.....mse die ckp tu, seriusly n honestly aku xtau ape bnde maksud die...aku ia kan je die ckp....

nak tnye tp....hemm..biaselah malu punye pasal.....see?? nmpak x "ke hipokrit an" sedikit di situ...eh ade eh istilah ni???..hentam je la..

ok2, sambung balik.....lepas aku dgr perkataan tu dr encik b...byk kali plak aku dgr org sebut psal tu...sama ada kt fb atau pun kat blog....yg aku ni blur lg...ape Luh Mahfuz tu weh???....malu kt diri sndiri....jadinye...aku pun cri la mksud die kt google ni...

then baru aku tau...ini maksud LUH MAHFUZ..

Luh Mahfuz ialah tempat catatan yang ditulis padanya ketetapan sekalian makhluk sehinggalah berlakunya hari kiamat nanti.

[Lihat : Syarh al-Aqidah al-Thahawiyah, Ibn Abi al-‘Izz al-Hanafi, hlm. 263]

..........................................

ooohh..baru aku tau ape itu Luh Mahfuz.....aku yakin aku da belajar sume ni, tp LUPA..hemmm..

sedikit perkongsian dr aku...

sekian..

sumber


No comments:

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Kesayangan Kisahati ^---^

Kesayangan Kisahati ^---^