Thanks sebab tekan ini.. :))

February 9, 2012

ISTERI x perlu tanggung ibu bapa???

assalamualaikum...

semalam aku da ponteng kan...aku pn xtau la, mood mlas nk keje dah..hehe..xde la..aku boring sebenarnye keje kt sni..x mencabar...cehhh!!....persetankanlah sume tu...

sorry la kalau tajuk entry aku tu hampeh je bunyinya...aku xtau nk wat ayat macam mane biar bunyi die sedap..itu je yg mampu aku fikirkan....aku sebenarnye tertanye-tanye tau...wanita yg da berkahwin wajib x die mambantu keluarga die??? means parents die la..x kisahlah parents die kaya or x, mampu or tidak..

bantu maksud disini contohnye mcm...every month bg duit kt mak ayah, xpun beli barang dapur..senang cite ...setiap bulan die akan hulur duit la kt mak ayah die..adakah seorang isteri wajib dan perlu buat mcm ni ?? aku cakap isteri mestilah seorang anak perempuan yg telah berkahwin kan...huhuh


aku suke sgt tgk pic ni...sweet gle aku rse.. :p

x pernah plak aku terlintas tanye soalan mcm ni kat ustaz or ustazah aku mse belajar bab2 kawin dlu..huhuh...lain je yg slalu ditanye..ahhaaha....

aku tertanye2 bukan ape...berdasarkan pemerhatian aku...ade perempuan yg da kwin jadi suri rumah tangga, ye la...laki mampu tanggung...tp , mak die masih lagi bekerja utk sara keluarga.....ok la fine, aku xtau sma ada perempuan tu ade ke tidak hulur duit kt mak ayah die...itu memang aku xtau la kan....


xde la sebanyak ni..huhuh

cuma yg menjadi penasaran kt aku (cehh ayat!!!) ialah x rase serba salah ke biarkan mak yg da tua kerja sara keluarga sedangkan kite senang lenang kt umah...ok fine..abaikan ibu bapa yg x reti dok umah...means, ade parents ni memang x reti dok umah..mesti nak kena buat keje..so, dorang pn keje lah utk hilangkan boring kt umah.....tp mcm mane plak, yg keje sbb memang utk tampung keluarga, kalau die x keje...x berasap la dapur...ha..mcm tu la lebih kurangnya..

dari naluri keperempuanan aku skrg ni la kan...aku rse mcm kesian tau, anak pmpuan dah kwin jd suri rumahtangga tp mak die masih lg bekerja utk adik2 die kt bwah tu......kalau skrg ni la ..aku rse sgt serba salah kalau aku berada di tempat anak perempuan tu...

kalau mak ayah memang mmpu then mak pun da x kje...x la rase serba slah sgt...hemm...sbb bagi aku...andainye ditakdirkan aku nikah satu hari nnti....aku nak pastikan dulu mak aku x keje dah....kalau suami aku suh dok umah x yah kje, aku nak die tanggung aku n bagi duit sekali kt mak ayah aku....


pelamin anganku... hehhe


kalau die x mmpu, aku nak keje jugak, walaupun duit gaji aku bukan utk aku..maksudnye, duit gaji aku bg mak ayah aku, then duit suami aku utk aku...hehhe...sebab aku rse mcm aku ni lebih suke jd suri rumahtangga la plak...heaven siot mcm tu....dok umah je.....tp kalau aku suri rumah tangga tp mak aku msih keje...x best la mcm tu...hemm..

ade yg aku tgk.....anak da kwin, tp kehidupan keluarga x de berubah....mcm itu je....dari sebelum die kahwin smpai lah die da beranak pinak...

entah la....sbb kan aku anak sulung kot.....ini yg slalu aku pk kan....aku rse pun, aku lebih suke adik2 aku kwin dlu....x kisah la langkah bendul x bendul....supaya bile aku dah kwin, aku leh hidup "aman" xyah pk adik2 kt umah...maklumlah.....utk pengetahuan follower sume....adik beradik kisahati sume perempuan....bwah aku ade 3 adik pmpuan..

tp mcm x best plak kalau dorang kwin awal...sbb kan aku kan anak sulung, jd aku expect perkhwinan aku nnti mestilah "gempak"...cehhh!!! ..tp xkisahla kalau adik aku nk kwin dlu....aku OK je....xyah nk bg cincin2 bagai utk langkah bendul aku...

ok..itu je...bye

No comments:

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Kesayangan Kisahati ^---^

Kesayangan Kisahati ^---^