Thanks sebab tekan ini.. :))

May 8, 2013

Aku dan Politik

Assalamualaikum

PRU 13, atau nama panjangnya Pilihan Raya Umum ke-13 baru saje berlalu 2 hari lepas... so, for the first time , pada umur 23 tahun, sy menjadi salah seorang pengundi ...well, dah lama  jugak daftarnya..takut last minit daftar sekali kena tunda mengundi utk next Pru pulak..

bila dah makin berumur ni actually fikiran kita memang da makin forward kan..dulu, rasa semak je politik2 ni, tp skrg...silap hari bulan, kite pun boleh jadi fanatik/taksub dgn politik kalau x pandai kawal..sume org ade pendapat masing2 dalam hal politik ni...aku lebih suka tgk org tweet politik yg berhemah, bg pendapat dan idea, atau pun sebarkan idea yg bernas mengenai parti politik yg dorang sokong, dari org yg hanya tahu memerli... sungguh I cant brain this..perli orang sana, perli sini...

bagi aku, sokong lah mana2 parti, as long as kau tahu apa yg parti tu perjuangkan..sepanjang tempoh berkempen hari tu, kt twitter mmg ramai keyboard warrior..kutuk sana, kutuk sini, ade yg betul2 serius berkempen, ade jugak yg menjadi neutral. dok tengah2...well, itulah kehidupan manusia ni..serba x kena...

sebenarnya byk yg aku nak kongsikan kt sini pengalaman pertama aku pergi mengundi, tp idea tepu plak, xdpat keluar..tersekat kt kepala...hahaha..tp isu2 yg famous utk Pru 13 ini :

1. Dakwat kekal x kekal,
2. Pengundi hantu.
3. Blackout tetiba.

ni isu yg hot la dikatakan..nantilah bila aku da semangat nk cerita psal politik2 mengikut kefahaman aku dan kalau rajin, aku taip kt sini..terasa masih bersedih akibat kekalahan ini...huhuhu

No comments:

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Kesayangan Kisahati ^---^

Kesayangan Kisahati ^---^