Thanks sebab tekan ini.. :))

August 11, 2017

DUGAAN ORANG, PENGAJARAN BUAT KITA

Assalamualaikum,

Sebulan lagi genap lah umur aku 27 tahun..insyaAllah, masa form 5 dulu tak sangka akan sampai ke umur ni..bermakna 10 tahun selepas spm...too many things happen, orang datang dan pergi...sesekali diuji dgn hati yg kecewa, lalu menangis...dan kerana kekecewaan yg 1 itu kau rasa fedup, tak bersyukurnya rasa ...sedangkan terlalu banyak nikmat lain yg Allah dah bagi...tp yg kekecewaan 1 itu, spoiled kan semua...astagfirullahal'azim..

beberapa bulan lepas, mak kawan baik aku, kawan yg selalu aku keluar bersama pergi mengadap Illahi, sejurus selepas kiteorang bergembira di Bali...kalau Allah nak uji tu, anytime je...siapa sangka, for the 1st time kiteorang bercuti ke luar negara, balik tu terus Allah tarikh nikmat yg paling besar dalam hidup dia...betul2 selepas kiteorang landed from Bali..

Dan kejadian tu mengubah hidup dia 360 ...dan aku sbg kawan yg paling rapat dgn dia turut sangat terkesan...aku tgk mcm mana dia sedih, and how I managed to be with her to comfort her..memang aku tak pernah mengalaminya, dan apa yg jadi mmg sangat terkesan di hati dan kehidupan aku..seriously...walaupn skrg dah beberapa bulan selepas itu, we'r never be same like before...banyak perkara dah x boleh sembang mcm dulu...tempat lepak kteorg pun da berubah ...seriously different..

Kerana dugaan itu jugak mengubah hidup aku, dan kuasa Allah jugak hadirkan seseorang yg aku rasa dulu aku tak kan jumpa ..yes !! semuanya selepas dugaan yg Allah hadirkan pd orang lain...tp memberi kesan besar dalam hidup aku....

And now atas izin Allah we'r otw to the new phase in our life ..insyaAllah...semoga semua orang aku sayang, ada disisi sampai akhir nyawa aku...amin.

Sekian,


No comments:

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Kesayangan Kisahati ^---^

Kesayangan Kisahati ^---^