Thanks sebab tekan ini.. :))

May 11, 2011

Kerja aku dah lari bidang..

assalamualaikum..
emm.sy baru balik dari keje..masuk hari ini da 4 hari aku kerja..

masa kerja : 8.30am - 5.30pm
sabtu & ahad, public holiday CUTI (yg ni paling syok)
GAJI ??? Boleh la ...

kita selalu dengar bila orang nasihat, x smestinye kerja yg kite dapat tu same atau seangkatan dengan course yg kite amik time diploma...itu memang fakta..
so skrg aku da merasainye..aku kerja as sales coordinator..aku rasa mcm jauh je dari SECRETARY..
tp yg bgusnya..ia berkaitan dengan subjek yg aku amik time form 4 & 5..
aku kena bukak PO, DO,Invois, ..kena handle barang keluar masuk..haishh..
syukurlah at least aku tau ape tujuan2 bnda alah sume ni..
mcm biasalah bile da berkaitan akaun ni, memang banyak kena kira2 la..
so..bila bab2 kira ni mula la aku start pening2...heheh..http://www.emocutez.com

entry ni aku nak cite psal keje je tau..aku ni ganti staff lame yg da bnti keje..hari ni last day die, aku ade 4 hari je ari tu utk belajar sume selok belok keje ni..disebabkan cmpany ni daftar dgn ISO so, sume transaksi kena rekod lebih dari 2 kali..x smpat aku nak kira bape kali data2 kena rekod, adoiyai...pening doh sebenarnya..errr..
http://www.emocutez.com
nak sedapkan hati....keje mmg macam ni..mule2 susah, nnti da lame2 ok je kot..xde keje yg permulaan yg sangat mudah...macam time study jugak..mase mula2 belajar tu rase mcm xleh nak go on jer....tp at last, uwaaaa...da habis da pun..tunggu grad je ni ha..
http://www.emocutez.com
esok first day aku keje tnpa ade staff lame yg ajar aku tu..and lg 1 nk cite..aku keje cmpany cina, dlm ofis tu..aku sorg jer melayu..dgn pening nk mengira, ditambah lagi dgn bahasa dorg...wow....huhuhu..
but at least la kn..aku dpt keje ni xlah too bad sgt..ofis hours, balik uma x yah pk psal keje da...
hemm..aku harap aku dpt handle la keje2 tu....and aku harap aku dpt atasi kelemahan aku selama ni, dulu before aku smbung blaja aku kan keje dulu setahun, 1 kelemahan aku yg nyata lg jelas..ialah..aku cepat MENGGELABAH@KELAM KABUT..http://www.emocutez.com

so, now kalau ade prob time kje aku cube wat2 cool and try bertenang..sbb aku mmg cpt kelam kabut..bukan aku je yg rase mcm tu..dulu kwn2 kt tmpat kje lame pun ckp macam tu jugak..http://www.emocutez.com


p/s : stiap hari mals nk g keje..hemm..(dok uma la wehh)

2 comments:

MOHD FAHMI JAES said...

teruskan usaha ok

Qina Hamzah said...

tahniah kak..hehe. suke lew tew dpat keje ofisss

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Kesayangan Kisahati ^---^

Kesayangan Kisahati ^---^