Thanks sebab tekan ini.. :))

October 10, 2011

Kebetulan atau JODOH??

betul ke ade jodoh dalam kebetulan???

"setiap hari aku melalui jalan yg sama utk pergi keje dan balik keje......sekali, dua kali, tiga kali...lalu Allah gerakkan hati ini 'eh, mcm setiap hari je aku terserempak die"...aku bermonolog sendiri di atas moto...bermula dari hari "kesedaran" itu....sebelum keluar dr rumah, hati mesti cakap "agak2 terserempak die lg x ari ni?? "...

tp....bile aku "sedar" utk terserempak dgn die....mesti xkan menjadi...beberapa hari aku "sedar" dgn harapan dpt terserempak lg dgn die..tp hampa................

Di saat aku rase, jodoh ini memang "tiada" kot...tup2 terserempak lagi dgn dgn die, dan lagi, dan lagi.....ye...gembiranye rase, bile dpt terserempak dgn die..

suatu hari aku terdetik, "kalau time pergi leh terserempak, knp time balik keje x nmpak die eh"...dan lalu....Allah izinkan lagi, kami terserempak sewaktu balik dari keje....hari itu hari jumaat, tepat jam 5 petang, cepat2 aku balik..bukan dgn harapan utk terserempak die, ...dan tanpa disangka, terserempak dgn die buat pertama kalinye time nak balik keje...huhuhu....ye, die berbaju melayu hijau muda..baju lain dari hari biase yg selalu aku nampak...




dan hari ini, aku kuar g keje awal sikit, sebab ada hal nk diuruskan.....dan, dan, dan......terserempak die lagi........2 kali pulak tu, time pergi keje, dan time balik....

satu lagi kehairanan di kebetulan ini, kami akan terserempak di tempat yg sama...disebabkan kami berada di laluan bertentangan, aku memang leh tengok jelas wajah die yg ditutup sikit oleh topi keledar MS88 warnah hitam tu.....

YA ALLAH....kebetulan apakah ini?????

"aku rase die pn perasan nampak aku setiap hari, sebab tu bile terserempak die tengok aku"...hahhha.....inilah monolog aku setiap hari...

siapakah dia?? risaunya hati ini, andai perasaan ini jatuh ke "suami org"...kecewa la nampaknya.....

bujangkah ? suami orangkah?? dudakah??...aaaaaaaaaaaa....soalan2 yg selalu berjalan kt fikiran ini..


*semoga perasaan yg "tergerak" ini adalah perasaan yg suci, dan mendapat keredhaan MU YA ALLAH......jika tidak, jauhkanlah die dari pandangan mataku....

No comments:

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Kesayangan Kisahati ^---^

Kesayangan Kisahati ^---^