Thanks sebab tekan ini.. :))

October 11, 2011

Siapa yg XNAK disayangi??


Fitrah manusia itu sendiri telah dijadikan ingin disayangi, dan menyayangi...ade lelaki ada perempuan, baru lah lengkap kehidupan..

ape sebenarnye aku nak cite ni....??

setahun lebih dah jadi single n available ni, disebabkan aku perempuan normal, jadi rase agak sunyi tnpa kasih seorang "pakwe" cehhh!!!!! ...wat dose je wehhh...

melihat seorang kwn sebaya mendirikan masjid, lagi lah tersentuh hati ni,
"bile la aku nak nikah ni ?"..heheh...

tp bile diingatkan pengalaman lalu, kesedihan lalu...x sanggup rasenye nak tempuhinya lagi....walaupun keberangkalian tu xdapat nak diagak...kisah2 sekeliling, bile isteri dipukul suami, dihina mertua, uwaaaaa....cuak dol....

pernah terjadi depan mata aku, time aku nga makan kt giant batu caves, all of sudden, ade sepasang suami isteri (kot) bersama dgn seorang budak, aku agak dalam 3-4 tahun mcm tu la....apa yg aku nampak ialah ----------> si suami mengcengkam tengkuk si isteri, hemmm...mcm mane ea nak bgi korang faham...korang bayangkan seseorang yg nak tolak kte supaya berjalan lebih cepat, tp dengan mengcengkap tengkuk belakang ....harap2 korang faham...

kejadian ini berlaku di food court giant....dan bukan aku sorang je yg nampak, ramai orang disitu yg memerhatikan gelagat si suami tersebut.....dalam hati aku berkata " YA Allah, apelah die nak wat dgn bini die??..kena tumbuk ke, kena tampar ke?? atau kena belasah ke??....rase takut, rase geram, risau..sume adalah bile aku ingat balik....malunya hati seorang wanita, bile diperlakukan sebegitu di khalayak ramai oleh suaminya sendiri.....




serius, ingatan macam tu la kadang2 membuatkan aku takut bile fikir pasal kawin ni....sebab itu bile mak bercakap pasal kawin, aku selalu menafikan dgn contoh2 yg teruk.....ye, aku memang muda lagi, tp muda2 pun akhirnya akan tua jugak kn?? perlu jugak difikirkan kan???

baru ditinggalkan "pakwe" pun dan sedih sgt...apatah lagi ditinggalkan suami, atau diduakan....(mintak2 dijauhkan) .....hebatnya dugaan mu wanita........


2 comments:

Lydia Miza said...

salam dear..terima kasih sudi singgah blog akak.pada kak LM lelaki camni mmg jahat dan kasar.klu dpn org blh buat mcm tu kat rumah sepak terajang je kot?takut tan?huhu

emarieys said...

sampai hati laki dia buat gitu depan2 orang ramai..kalau kat rumah camana lah dia hentam bini dia tu

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Kesayangan Kisahati ^---^

Kesayangan Kisahati ^---^