Thanks sebab tekan ini.. :))

October 6, 2011

Kenapa semua nak tiru KOREA?????





assalamualaikum....

dulu hanya K-pop je aku dengar n tau..but now, ade M-pop la, KL-pop la..haishh..pelik aku..
K-pop is "korean pop"...

seperti yg ramai da tau..K-pop da berjaya tawan muzik Asia....and secara x semena-mena, banyak pulak orang yg nak tiru macam dorang, bukan dr segi lagu je, cara berpakaian, rambut, style n macam2 lagi la...bukan setakat orang biase je, artis2 pun nak jugak follow cara dorang...

inilah masalahnya suke copy paste idea org....kt malaysia ni pn setahu aku da beberapa kumpulan baru yg cube nak jadi "the first ever k-pop in Malaysia"....aku tau pun sebab banyk blogwalking ...blogger2 la yg cite...


terus terang aku cakap, macam bodoh je bile nak copy paste K-pop ni....x layak langsung aku rase...aku bukan nk ckp K-pop tu bgs sgt...tp sebenarnye dorang mmg bagus...bukan asia je gila kt dorang, "minah salleh" tu pun mau jerit2 bila K-pop buat persembahan.....hebat x hebat..and siap try nyanyi lagi lagu bahasa korea tu .. x perlu la K-pop ni nak buat album Inggeris, x perlu nak belaja bahasa inggeris utk femes kt negara omputih tu...



dorang berjaya kerana status dorang sendri, maksudnye, dgn cara dorang sndri, dgn bahasa dorang sendiri and style dorang sendri.....aku pernah terbaca 1 artikel ni, tp lupe la kt mne baca....negara korea memang memilih individu yg kacak dan cantik dan ade bakat dalam menyanyi, then dorang akan latih selama beberapa bulan sebelum mereka membuat persembahan di khalayak ramai utk pertama kalinya...latihan mereka merupakan vokal menyanyi, tarian, berpakaian, fesyen rambut, warna rambut dan cara bercakap..kire pakej la kot...



dorang kan bukan islam, jadi bagi artis wanita pakai skirt tutup punggung je, ape ade hal bagi dorang???.....up to us la nak tengok atau x kan...

but, sayangnye...ade artis (artis ke) wanita kita, konon nak jadi mcm dorang la..pakai skirt bagai, cube je la korang google "gula-gula", "24:7" and satu lagi tu kumpulan ape ntah.....

kenapa x lahirkan imej Malaysia sendiri???? ade bakat, ade rupa, lahirkanlah imej yg tersendiri, kenapa nak tiru cara orang????

hemmm...susah nak ckp...agak lawak plak, bile sibuk2 nk tiru cara korea ni....
ye....aku mmg peminat korea, sbb ape??? dorang berdisiplin...mane kau tau..??? aku tengok luaran je, bile wat show, rambut pendek je (lelaki), baju pun sopan je (lelaki), and dorang selalu menyanyi pakai kot....contohnye super junior...mmg selalu pakai kot time show..xdela suar koyak2, rambut sampai bahu, pakai gelang besar2...xde2....and aku sebagai perempuan, nk ckp dorang memang hensem....eleh muke mcm pompuan je????? kisah plak aku muke mcm pmpuan...yg pnting peminat leh terima muke dorang...da la K-pop ni suke wat gaya ala2 comel?? nk buat mcm mne dorang mmg comel....hahahhaha




*jadilah diri sendiri....

1 comment:

Azwani said...

setuju kak !!
so disaster bile melayu cuba nak jadi kpop. haihh.. salah 1 kump melayu yg nk tiru ala2 kpop ni yg kte tw kump fourteen. iewwww.. geli tgk..

cubelah cr identiti sendiri wahai artis2 melayu. jangan nak copy paste style org je. dari dulu smp sekarang semuanya copy identiti org. kalo dulu femes ala2 hiphop omputih, skrg ni style kpop plak. aiyoyo..

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Kesayangan Kisahati ^---^

Kesayangan Kisahati ^---^