Thanks sebab tekan ini.. :))

October 28, 2011

kisah bawah katil..


baju kelas kesayangan..heheh

assalamualaikum dan selamat malam...

yeahh..esok cuti......ok2...ari ni baru berpeluang nak kongsi cerita ni kat blog..hehhe..cite ni dah berlaku lame la jugak...lame x lama la...dalam tahun ni jugak la...hahha...siyesly bile teringat kisah bawah katil ni, haishh..mau sakit perut aku gelak...memang lawak gile la bagi aku...

hahhahahhahhahhahahha.hahahhahahhahhaha...gelak jap !!. tp cite ni macam panjang la...

ok now nak cite....kat poli sabak bernam ni, student dok asrama kena g PI (pusat islam@masjid) every week mengikut blog asrama masing2...memang wajib..kalau x pergi, kena denda, and yg pling syok sekali, mungkin boleh dihalau keluar asrama..hehe...

selama aku kat poli, eh silap..sebelum kisah ni berlaku...aku, and aishah memang x pernah ponteng pergi PI ni....sebabnye 22 takut buat "jahat"...cehhh!! poyo semata-mata...bukan ape, kteorang cuak, bile time kteorang wat "jahat" time tu la jugak kena balasannya...so, sbb tu "jarang" wat "jahat"....kihkihkihkihkih


muke kesengalan ----> kiri : julie, kanan : aishah


nak dijadikan cite, konon2 da sem las...kteorang try la nak wat "jahat" sekali...

ari tu, ari rabu kot kalau x silap..turn blok asrama kteorang kena g PI, mule2 juli yg x nak pergi, ..aku pun time tu malas je nak pergi rasenye..nak g masjid pun malas..haishh...syaitan byk betul goda time tu....tiga2 malas nak g....

time tu da nak dkat kul 7, kteorang kena g PI sebelum solat maghrib, kire maghrib n isyak kt PI la....aku n aishah sibuk pk..nak g or x......??

utk pengetahuan korang aishah ni ketua blok kteorang...and die pun pernah wat "ambush" (betul ke eja ni) kt student yg ponteng g PI...die sndiri cite...warden n ketua blok akan ronda satu asrama, and buka pintu setiap bilik tnpa ketuk pintu...and kalau kau kena tangkap memang bes la..huhuuh

dengar cite die tu mmpu m'buatkan aku n die "goyang"..hahhaha......tp utk pengetahuan korang jugak, time kteorang ponteng ni....aishah da letak jawatan dr jadi ketua blok....

and finally, syaitan berjaya goda kteorang..tiga2 x g PI, .....aku , aishah n juli.....aku pun lepak la bilik dorang (dorang 1 bilik)

perasaan aku time tu xyah ckp la..cuak siot..entah ape aku nak cuakknya...kteorang ttup sume lampu, nnti kantoi la kalau lampu bilik bukak...and, nak lebih selamat lagi...dengan kipas2 sekali kteorang tutup...kang, ade bunyi2 kipas plak...x ke leh kantoi...panas + gelap +cuak = padan muka aku...hahha

korang tau, sepanjang kt bilik tu, x tenteram je aku..rase mcm ade org je nk bukak pintu bilik tu..juli cool....aishah gabra sikit je...tp aku?? perghh...kejap duduk, kjap b'diri...pastu.....aku t'dengar bunyi tapak kaki, ini bukan cite hantu ok......and mcm terngiang plak bunyi kunci2 yg banyak..sbb warden kalau nk "spot check" dorg bawak sume kunci bilik...

aku pun ckp la kt aishah n juli..."weh, mcm dgr bunyi kunci la"...hahhahahahaha...lawak do bile ingat balik..aku n aishah da plan tempat nyorok.....mesti korang dpt agak kt mane kan??..ye2!! betul tu..plan kteroang nk nyorok bawah katil...

then, lps aku ckp mcm tu kt dorang...kteorang da standby da nak masuk bawah katil..cubaan pertama x jadi...aku pn x bape ingat cubaan kali ke bape ntah baru kteorang msuk bwah katil tu...tp time nyorok bawah katil tu, memang time tu rase da comfirm la ade warden nk "spot check"....

pastu...dgn x bape nk pantas..aku n aishah pun masuk la bawah katil..kteorang x menyorok bawah katil yg sama...maklumlah mane muat kan...time ni juli cool lagi la, tp die pn plan nk nyorok bawah katil...hah, lepas tu...kteorang mmg rase ade org nk bukak pintu...dgn secepatnya aku, aishah and juli masuk bawah katil tu..hahahhah..

korang bayangkan ..bawah katil + gelap+panas...perghh...habuk ke, kasut ke bawah katil tu...buat mcm xde je la..hahaahh

lame gak kteorang lending bawah tu, sambil tu ade bisik2 "weh , ade ke xde ", "eh, rase xde orang la", "gelap do bawah katil ni"....dialog di bawah katil...

.setelah yakin, xde warden or sesape yg nak "ambush" ...kteorang pun keluar la dr tmpat persembunyian tu...

hah..time ni yg nk pecah perut tu....

ok..aishah n juli da berjaya kuar dr bawah katil tu...aku still cube lagi nak kuar....pastu....


haishh..bengong gile kot.....aku x muat nk kuar dr bawah katil tu...ade anggota badan yg tersangkut..hahahhaha....masuk lepas, nak kuar x lepas plak...tibe2 plak nak kuar badan jadi gemuk
jap..hahhahah....lawak gile aku rase time ni,

aishah n juli kan da kuar..dorang smpat borak jap..then, dlam suara nak gelak..aku pun panggil la dorang "weh korang, akak xleh kuar la, korang angkat la katil ni dulu"...hahaha..dorang pn ape lagi, gelak smpai pecah perut sambil angkat katil tu..

dah la berhabuk2 kuar dr bawah katil tu...

then lepas tu...memang gelak gile2 la kteorang..smpai keluar air mata tau x....bak kata orang "sumpah lawak!!"...time aku taip ni pun, da gelak sorang2....hilang plak rase cuak tadi..hahahha....

bile aku teringat balik kisah bawah katil tu...memang aku akan tergelak..inilah kot balasannye x g PI..hhehhe....kteorang bertiga memang slalu berloya buruk and gelak sakan..tp kisah ni terjadi dgn sangat semula jadi..hahhah...

mcm biase la....da wat skli, taubat la konon x nak wat lagi....memang lepas tu, xde dah ponteng2 g PI ni...lg pun da sem las kn...kena la hayati setiap detik kt poli tu...huhuuh...

rase sangat rindu dgn POLITEKNIK SULTAN IDRIS SHAH......rindu nak g PI, walaupun rase malas...rindu nak lepak kt kafe, rindu nak lepak tepi tasik tengok biawak, rindu sunshine kt poli, rindu angin laut, rindu pantai yg xleh mandi tu...

and the last but not least...rindu nak usha2 pakwe2 poli kt kafe, court tenis, netball....and usha time g joging petang2..hahha....siot gatal!!!!


sesungguhnya pengalaman menjadi pelajar sangatlah best....andai masa tu dapat diundurkan balik....hemm..tp, xnak undur time wt asaiment, time ade kuiz, time exam...heheh..




sebenarnye aku nk letak byk gambar..tp, tenet ni...bikin panas je....lain kali la upload ...





aishah , juli...sorry..bocorkan rahsia kite..hehhe

No comments:

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Kesayangan Kisahati ^---^

Kesayangan Kisahati ^---^