Thanks sebab tekan ini.. :))

December 1, 2011

Nak solat terpalit DOSA

assalamualaikum..

cehhh!! tajuk x leh bla.....hemm...nk cite adab org kt masjid/ surau.....
aku..kalau lunch x balik rumah, aku solat kt surau sebuah mall ni..nk jadikan cite...kdg2 aku menyirap dgn sikap orang yg g surau tu.....

bukan ape.....sikap dan adab...huhuh...nak jadikan cite, dulu pernah skali (aku rse beberapa kali) time aku aku nk solat zohor tu...ade la sekumpulan cikgu2 dalam surau tu....occupation da cun dah..tp......
hemm....malas aku nk ckp..huhu

org tengah solat, dorg plak sibuk nk sembang deras..bengang dgn pegawai ni la, pegawai tu la..meeting la bagai..sembang mcm kt kedai kopi , lupe ke ape...time tu dlm surau n ade org tengah solat...surau tu pn kcik je..mmg "meriah" la surau tu time dorang sembang deras .......duniawi2..

menyirap gile aku rase time tu...serius ..x hrmat org langsung....."pekerjaan x mnunjukkan keperibadian"....x psal2 aku dpt dose free mngutk dorg dlm hati...uhuh... nk tegur...tp....tertegur plak !!! lastnye....mse nk kuar tu...aku TERhempas pintu kuat plak....pstu aku wt stupid je kuar..ceiittt!!

*******************

kisah ke 2....
di surau yg same.....suppose dlm surau kte mstilah ttup pintu kn ....ye la....nk solat, kena bukak tudung bagai kn...then, ade sorg hamba Allah ni....pergi bukak pintu ....

aku da tutup balik pintu tu......pstu bile da siap solat aku tgk pintu terbuka lg..mmg for sure la org luar leh nampak....da xde privacy dah...aku da start wt muke dah..huhu...aku tnye la "org tu" knp bukak pintu?? die ckp "bagi hilang bau" (surau xde aircond)...jdnye..aku telek muke kjap je kt cermin tu..trus bla ..

ok..itu je..

No comments:

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Kesayangan Kisahati ^---^

Kesayangan Kisahati ^---^