Thanks sebab tekan ini.. :))

November 27, 2011

Cikgu cakap isteri zaman sekarang kena keje

sorry.. k.diana...sy suke nk ulas balik entry akk...huhuh...peace..!!


............................

smpai hari ni aku masih ingat lagi..kata2 Cikgu matematik kesayangan form 4 aku, Cikgu Masriah...

"awk (ditujukan kpd kami dak pmpuan) kalau dah kwin nnt...mesti kena keje, bukan ape..nnti ape2 hal berlaku mse depan, at least kte dah ade krjaya kte sndiri, xla terkapai2 sgt nnt "

lebih kurang mcm tu la ayat cikgu aku tu...smpai hari ini, ayat tu masih segar dalam ingatan aku...sebagai pmpuan yg blum khwin..aku antara org yg takut nk tmpuh alam perkhwinan, walaupun diri dah gatal nk kwin ...huhuhuh

mmg kte xtau and kalau boleh harap sgt2...sebuah rumahtangga tu akan aman, walau kdg2 ribut bertiup (cehh ayat!! ), smpai ke nafas terakhir...tp.........

dlm dunia zmn skrg ni, sumenye kena prepare n get ready dgn "something bad" ...bukan mintak tp cuma get ready je..lain tu mksudnye..

few time jugak la aku tgk contoh di dpn mata aku...and nasihat2 yg seorang wife pna advice aku...nasihatnye..."kje lah..walau suami ko mmpu tanggung ko"...

lain org lain pendapatnya kn...mmg heaven la kalau jd wife jaga rumah je..."sumpah best"..hehe....

tp ni kalau aku la......andai diizinkan Allah, ade "adam" yg nk nikah dgn aku...aku nk die izinkan (mcm pakse je) aku kje smpai bile2, smpai aku x larat keje..huuh....aku ni anak sulung, jdnye..duit gji aku tu...utk tolong family aku la..hemm..mcm sdh plak bunyi nye..huhuhu..
tp itulah hakikatnye...

lg 1...aku x reti dok uma diam2...kaki ni ligat je nk kuar...haishh..mau migrain rasenye..kalau asik dok uma je..huhuhu..

No comments:

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Kesayangan Kisahati ^---^

Kesayangan Kisahati ^---^